vrijdag 22 november 2013

financieel zwaar weer.

Nou daar gaan we dan. De kogel is door de kerk. Ik ga de schuldsanering in. Althans dat is op dit moment het vooruitzicht. Hoe dat komt? Een opeenstapeling van factoren in mijn leven.

In het kort gezegd kan ik zeggen dat het pesten in mijn jeugd 1 van de factoren is die een rol speelt in mijn huidige situatie. Het verlaagde zelfvertrouwen speelt mij nog steeds parten en legt mij een drempel op bij een hulpvraag. Je kan rustig stellen dat ik een angststoornis heb voor het aangaan van gesprekken/contacten.

Een tweede punt wat een rol speelt is het overlijden van mijn beste maatje, Thijs. Samen met hem was ik bezig om een bedrijf op te starten. Na zijn overlijden liepen de rekeningen door maar ik was niet bij machte om hier iets mee te kunnen doen. Dit bleef dus oplopen.

Dan komen we meteen op het derde punt. Mijn toenmalige partner gaf op mijn hulpgeroep en de vraag om steun niet thuis. Dat zat mij zo dwars dat ik toen ook heb besloten om deze relatie te beëindigen.

Door mijn gebrek aan zelfvertrouwen en nog wat randfactoren ben ik niet verder gaan vragen om hulp en ben ik zoals altijd blijven proberen het zelf op te lossen. Dit ging niet en het ontlopen van het probleem werd weer uit de kast getrokken. Nota's werden ongeopend op een stapel gelegd. Dat werden incassobrieven. Schrijven van deurwaarders, gerechtelijke procedures en dat werd weer omgezet in loonbeslag. Minder loon krijgen, automatische incasso's die niet konden worden afgeschreven en dan het rijtje van voren af aan weer beginnen. Een cirkel waar je zonder hulp dan niet meer uit komt.

Dat wordt dus buffelen om hier uit te komen. Ik dacht even het op te kunnen lossen met ludieke verloting... Maar helaas dat blijkt in strijd te zijn met op de Kansspelbelasting... Dan maar gewoon afwachten en hopen dat alles goed komt.


7 reacties:

3littlebrdz zei

Ik vind dit in het kader van alle kleine beetjes helpen een strak initiatief en hoop dat er meer tweeps zijn die er zo over denken. Wat moet deze exschuldsaneringscliente nu doen om aan een lot te geraken?

Succes met de harde tijd die komen gaat!

Herma zei

Wat ben jij een moedig mens! Ik kan me haast niet voorstellen hoeveel moed er voor nodig is geweest om dit " zo maar" een op n blog te plaatsen! Niet alleen omdat "schulden" die je boven het hoofd groeien nogaltijd een van de NLse taboes zijn, maar vooral vanuit je eigen moeite met het vragen om hulp..... Petje af en succes Professor!

Anoniem zei

Heftig. Heel veel sterkte! *knuf*

Dinie zei

Sterkte! Maar na 3 jaar ben je er weer uit en is het opgelost. Kun je met een schone lei beginnen

Christianne Vertommen zei

Wow wat een verhaal, knap van je dat je dit zo "openbaar" durft uit te spreken. Ik denk dat dit al een hele stap in de goede richting is. Je bent goed bezig! Laat je niet gek maken door wat anderen denken. Ik vind je een topper nu je dit zo durft onder ogen te zien en het gaat tackelen. Yes you can do it! Succes!

Zjanette zei

Wat goed dat je er zo over schrijft. Blijven doen! Daarmee kun je andere steunen. Een vriendin die ook de schuldsanering inging zei aan het begin tegen mij: "Ik ben er blij mee want het geeft me een veilig gevoel en ik sta er niet meer alleen voor." Nu is ze er bijna uit want de drie jaren zijn omgevlogen en het is haar reuze meegevallen. Dat hoop ik ook voor jou. Je bent een kanjer!

Anoniem zei

Jij bent een toffe dude met een goed karakter. Goeie shit gaat jouw kant op komen makker.
Kan niet anders. gr. Crack

About Me

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Follow deprofessor1976 on Twitter