vrijdag 9 september 2011

Holland in da hood, een gemiste kans

Gister was de uitzending van Holland in da hood. Ook ik kon het niet na laten om eventjes een paar fragementen mee te pakken en heb me ontzettend lopen irriteren aan de kwaliteit van de rappers. Maar vooral ook het gebrek aan talent bij deze gasten.

Maar achteraf zag ik de kans die hip hop in NL had en massaal heeft laten lopen. Al die tweets van gasten die het programma afbreuk vinden doen aan de hip hop in NL. Dat is wel jullie doelgroep! En wat wordt er gedaan? Alleen maar geklaag, gezeur en gemekker. TT world wide hebben jullie laten schieten!

Ik vind het jammer. Jammer dat jullie deze kans niet hebben gebruikt om te laten zien wat wel de echte hip hop is. Had laten weten welke mc's daar wel thuis horen. Of elkaars werk gepromoot. RTL adverteert over jullie rug dus pak die gratis promotie ruimte terug. Er is immers al voor betaald!

Juist doordat iedereen op de twitter zo fel was op #hollandindahood was uitgerekend dit de kans om jezelf te laten zien als 'real MC'. Had laten weten wie real is en wie niet. Het is dat ik de laptop niet paraat had staan tijdens het kijken, maar anders had ik wel geprobeerd om die positieve benadering te forceren.

Maar ook de hip hop liefhebbers gaan niet vrij uit, want jullie hadden hetzelfde kunnen doen! Toon je liefde voor de scene eens keer. Laat zien waar je voor staat, maar, niet geheel onbelangrijk, ook waarom! Gebruik #HollandInDaHood om te laten zien wie de scene hier in NL maken of zouden moeten maken.

En ik weet dat ook ik nu probeer voort te borduren op de populariteit van dit onderwerp op twitter door juist vandaag al te komen met een blog over dit programma, maar ik denk niet dat iemand had verwacht dat ik het programma op deze manier inhoudelijk zou behandelen.

Kortom kom van die stoel af geef jezelf een schop onder die lazy ass of yours en sta op als je van hip hop houdt. Ik daag jullie uit om volgende week tijdens Holland in da hood twitter te gebruiken om hip hop naar een nieuw level te tillen. Samen staan we sterk. Word een strijder voor "Tha real hip hop in da hood"!

0 reacties:

About Me

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Follow deprofessor1976 on Twitter