maandag 16 mei 2011

Ajax - Twente door mijn ogen

De wedstrijd Ajax - Twente zorgde voor een behoorlijke stilte in mijn TL gedurende de 1e helft. Maar nadat het rust signaal had geklonken barstte het los. Iedereen geloofde nog in het kampioenschap. En de tweets bleven aanhouden. De overwinningsgedachte bij de een en bij de ander de hoop. Echter bij de 2-0 gebeurde er zo waar iets wonderlijks.

Iemand thuis werd keihard afgestraft voor zijn feeststemming. De gevolgen vielen echter wel mee. Een gebroken ruitje en een kleine snee in het hoofd en het voorstraf missen van de 2-1. Om met Gerben Mast te spreken lag vanaf dat moment de ketting er wel af bij Twente.



Toen de 3-1 werd was mijn TL niet meer te volgen. De GVD's kwamen voorbij, maar ook de YES! 1 van de feestgangers wilde in eerste instantie een fles echte Champagne opentrekken voor het kampioensfeeest. Maar heeft toch maar besloten om die te bewaren totdat haar huisje af is. Een mooi streven aangezien zij lid is van de vereniging AA korsakov. Een vereniging die er naar streeft om anoniem te kunnen drinken.

Uit waardering hiervoor en het behaalde kampioenschap begon ik spontaan met haar mee te zingen op "We are the champions". Iets waar ik al snel mee moest stoppen. Werkelijk elke stukje glas om mij heen begon een zacht krakend geluid te maken en ik vrees dat zij nu een doorwaai woning had gehad als ik door was gegaan.

Tja en wat doe je dan met dit gefeest. Je gaat zitten en doet waar Amsterdam ook bekend om is. Je pakt een grote vloei, wat tabak, een stukje karton, wat groen spul en begint te bouwen. Het resultaat was subliem. Een heel mooi en heerlijk J-tje. Deze heb ik dan ook snel aangestoken, maar wat heb ik moeten zwaaien met het ding voordat iemand hem over wou nemen. Dat is blijkbaar die overwinningsroes. Na het J-tje heb ik de feestende dames maar alleen gelaten en ben weer terug in mijn eigen leven gestapt.

0 reacties:

About Me

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Follow deprofessor1976 on Twitter