zaterdag 16 april 2011

De Professor

Het is 2001, ik begin te chatten op de website van internetprovider zonnet. Op het moment dat ik me daar wil aan melden moet ik een nickname opgeven. Aangezien ik er 1 wil gebruiken die ook dicht bij mezelf staat begin ik na te denken. Meteen schiet De Professor door mijn hoofd. Totaal geen link leggend met Professor Pim die in die tijd zeer populair was.

Nee de naam heb ik een paar jaar eerder eens gekregen tijdens de vakantie. Het is een mooie zomer in 1995 in dat jaar heb ik net mijn bril gekregen. En aangezien deze jongen in sommige dingen nog wel eens lui kan zijn stond deze geregeld op de punt van mijn neus. Daar komt bij dat ik nogal een wijsneusje was. Door mijn leergierigheid en afkeer tot school heb ik menig documentaire wel gezien ipv mijn huiswerk. Terwijl ondertussen de lekkerste muziek uit mijn stereo-torentje werd geblazen. Zodoende wist ik van een hoop dingen altijd wel iets af, maar niet de details. En door mijn ik zie wel hoe dingen lopen houding vergat ik ook wel eens wat afspraken of zo.

Zo kwam ik dus een keer naar de caravan van Leon toe. Zijn moeder Paula deed open en begroette me met de woorden Dag professor. Je weet toch dat Leon moest werken? Stom, natuurlijk wist ik dat en ja hoor de bijnaam was geboren. Eerst had ik nog zo iets van moet dat nou, maar ergens vond ik het wel goed en beschouw het dan ook meer als een compliment.

De link met professor Pim kwam ik zelf later pas achter. En op dat moment had ik me ook wat dieper in zijn materie verdiept. Blijkt dus dat ik bijna volgens zijn partij programma heb geantwoord op de chats. En daarmee dus menig LPF stemmer heb gecreëerd, zonder dat ik mijzelf daarvan bewust ben geweest.

Vandaag de dag gebruik ik dus nog steeds dezelfde bijnaam en gek genoeg past deze nog steeds bij me. Nog altijd verdiep ik me in een breed scala aan onderwerpen. Overal weet ik dan wel weer wat vanaf en nog steeds alleen net iets meer dan de grote hoofdlijnen.

Maar er zijn ook dingen waar ik diep over kan denken. Verregaande gedachtenkronkels waarbij ogenschijnlijke grote problemen toch eenvoudig opgelost kunnen worden. Neem bijvoorbeeld zonne-energie en nieuwbouwwoningen. Die 2 zijn uitermate goed met elkaar te combineren. En ook de gevels van kantoorpanden zouden prima kunnen worden behangen met zonnecollectoren. De prijzen van de panden zullen wel iets hoger worden, maar aan de andere kant zullen de energielasten dusdanig lager uitvallen dat het de hogere prijs zal compenseren. Misschien dat ik later nog wel meer van dit soort ideeën zal delen, maar nu even niet.

Vergeet helemaal waarom ik er nu weer aan moest denken. Maar dat kwam door de show van Chrisette Michele afgelopen woensdag. Sta nog heerlijk na te genieten in de kelder van 5 elementz en ineens komt Jason aanzetten met de opmerking dat ik afgestudeerd ben. Doordat ik al 15 jaar lang diverse feestjes heb bezocht en hem dus ben tegengekomen in de meest bizarre kroegen en jongerencentra. De rest van de groep geeft met in 1 klap een bijnaam: De Professor

0 reacties:

About Me

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Follow deprofessor1976 on Twitter